תחיקה בנושא פרסומות פרסום ושיווק

 

התחיקה בנושאי פרסום ושיווק נחלקת לשניים: תחיקה החלה על כל סוגי הפרסומות, תהא המדיה בה הן עושות שימוש אשר תהא ותחיקה החלה על פרסומות במדיה מסוימת (קול ישראל, ערוץ 2 ו- 10 וכד'). התחיקה הכללית אוסרת פגיעה וניצול של מוניטין של אחר, אוסרת הטעית צרכנים, מגבילה פרסום למוצרי טבק ועוד. התחיקה תלויית המדיה קובעת כללים לאישור מוקדם של פרסומות, לשיבוצן ולתוכנן.
 
להלן תחיקה החלה על כל סוגי המדיה:
 
חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט–1999
 
פקודת סימני מסחר [נוסח חדש], תשל"ב-1972
 
חוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981
 
תקנות הגנת הצרכן (פרסומת ודרכי שיווק המכוונים לקטינים), תשנ"א-1991
 
חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק, תשמ"ג-1983
 
חוק חובת דיווח בדבר הנזקים הבריאותיים הנגרמים מעישון מוצרי טבק, תשס"א–2000
 
 
להלן תחיקה תלויית מדיה:
 
כללי רשות השידור (מימון חוץ למישדרי טלויזיה), תשמ"ו-1985
 
כללי רשות השידור (תשדירי פרסומת והודעות ברדיו), תשנ"ג–1993
 
כללי הרשות השניה לטלויזיה ורדיו (אישור מוקדם של תשדירי פרסומת), תשנ"ד- 1994
 
כללי הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו (שיבוץ פרסומות ואזכורים מסחריים בשידורי רדיו), תשנ"ט-1999
 
כללי הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו (אתיקה בפרסומת בשידורי רדיו), תשנ"ט-1999
 
כללי הרשות השניה לטלויזיה ורדיו (שיבוץ תשדירי פרסומת בשידורי טלויזיה), תשנ"ב- 1992
 
כללי הרשות השניה לטלויזיה ורדיו (אתיקה בפרסומת בטלויזיה), תשנ"ד-1994
 
כללי התקשורת (בזק ושידורים) (תשדירי פרסומת, תשדירי שירות והודעות חסות בשידורי ערוץ ייעודי), תשס"ד-2004

 

דברי החקיקה והפסיקה באתר זה מובאים באדיבות נבו - המאגר המשפטי הישראלי.
לאתר מאגר נבו, לחצו כאן

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים