שאלות נפוצות בתחום הפרסומות, הפרסום והשיווק

 

האם לעיתונאי מותר לתת את שמו לפרסומת בעיתונות הכתובה?


כן. אבל יש להקפיד על קיום אבחנה ברורה בין עבודתו המקצועית לבין הפרסומת.


האם מותר לפרסם פרסום משווה?


כן, אך פרסום כזה כפוף למגבלות המשפטיות הרגילות (אין לכלול בו לשון הרע או תיאור כוזב) וכשמדובר בפרסומת בטלביזיה יש כללים מגבילים נוספים.


האם ניתן להשתמש בפרסומת בדמותו של אדם, ללא הסכמתו?


ככלל התשובה שלילית. עם זאת יתכנו נסיבות חריגות בהן יהיה הדבר מותר.


האם ניתן למנוע ממתחרה שלי לפרסם פרסומת ובה הוא מרמה בנוגע לטיב הסחורה שהוא מוכר?


כן. מעשה שכזה עשוי להיות בגדר עוולה של תיאור כוזב על פי חוק עוולות מסחריות וניתן לקבל צו מניעה נגד המשך הפרסום.


האם ניתן למנוע ממתחרה שלי לפרסם פרסומת ובה הוא משמיץ את העסק שלי ללא הצדקה?


כן. מעשה שכזה עשוי להיות בגדר עוולה של פרסום לשון הרע וניתן לקבל צו מניעה שיאסור את המשך הפרסום.


האם ניתן לעשות שימוש בפרסומת בסימן מסחר של אחר?


ככלל, אסור להשתמש בכל דרך, לרבות בפרסומת, בסימן מסחר של אחר. עם זאת, על פי הגישה המקובלת, ישנן נסיבות מיוחדות בהן מותר לעשות שימוש בסימן מסחר של אחר (למשל, במקרים מסוימים של פרסום משווה).


האם ניתן לפסול פרסומת בטלביזיה הפוגעת בטעם הטוב?


כן. עם זאת, על פי פסיקת בית המשפט העליון הדבר נעשה רק בנסיבות חריגות.


האם ניתן לפרסם בטלביזיה פרסומת למוצרים אלכוהוליים?


כן, תחת הגבלות מסוימות המפורטות בכללי הרשות השניה.


האם ניתן לרכוש זמן פרסום כדי לשדר ברדיו או בטלביזיה תעמולה מפלגתית?



לא. עם זאת יש ויכוחים לא מעטים בנוגע לשאלה מהי "תעמולה מפלגתית".


האם ניתן לתבוע בגין פרסומת שהשמיצה אותי או את העסק שלי?


כן. פרסומות הן בגדר "פרסום" ואם הן משמיצות אז הן גם בגדר "לשון הרע" ולפיכך ניתן לתבוע בגינן על פי חוק איסור לשון הרע?


מי אחראי להטעיה בפרסומת?


האחראים על פרסום מטעה הינם: המפרסם, האדם שגרם לפרסום, המפיץ ומי שהחליט בפועל על הפרסום (אחריותם של שני האחרונים מצומצמת).

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים