"הקוד האתי" של הרשות השניה

הרשות השניה לרדיו ולטלביזיה הוסמכה לפקח על פרסומות המשודרות בתחנות הרדיו האזוריות ובערוצים 2 ו- 10. למרות שהרשות פוסלת פרסומות במקרים נדירים, הרי שהזדקקות לאישור מוקדם של הרשות זכתה לביקורת מצד מפרסמים ופרסומאים. על רקע זה החליטה הרשות השניה לקדם פרויקט הקרוי "הקוד האתי", שבמסגרתו תועבר סמכות הפיקוח למפרסמים ולפרסומאים עצמם.


מדריך האתיקה בפרסומת:

בשנת 2004 החלה לפעול ועדה בראשות פרופ' אסא כשר ובהשתתפות נציגי ציבור, נציגי איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים. בחודש אפריל 2005 פרסמה הועדה מסמך הנקרא "מדריך האתיקה בפרסומת". המדריך מבוסס על כללי האתיקה בפרסומת של הרשות השניה (היינו תקנות שהותקנו בהליך פורמלי, באישור הכנסת) ויש בו פירוט, הרחבה ודוגמאות בנוגע לאותם כללים.

לנוסח המלא של "מדריך האתיקה בפרסומת", לחצו כאן.

התו האתי:

לאחר אישור "מדריך האתיקה בפרסומת" על ידי הרשות השניה, איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים, הוחלט לאפשר לפרסומאים ומפרסמים לקבל "תו אתי". קבלת התו מצריכה הדרכה בנושא ונכונות לקבל את ההתחייבויות הכרוכות בקבלת התו. בעל תו אתי יהיה פטור מהצורך לקבל את אישורה המוקדם של הרשות לשידור פרסומות, לרבות בנושאים המצריכים כיום את אישורה. מפרסם או פרסומאי שישדר פרסומת תוך הפרת מדריך האתיקה בפרסומות יסתכן בשלילת התו האתי, על פי כללים ונהלים שנקבעו.

לנהליי קבלת התו האתי ושלילתו, לחצו כאן.