המשרד בפסיקה

שופט בית משפט השלום בתל אביב, דן מור, דחה תביעת לשון הרע שהגיש מר עודד סושרד נגד העיתון מעריב, בסך 250,000 ש"ח. באוקטובר 2008 פורסמה כתבה במוסף "המגזין" של העיתון מעריב, שעסקה בפעילותו של התובע בתחום המלחמה באלימות במשפחה ובתלונות שהוגשו נגד סושרד עצמו על אלימות מצידו כלפי בנות זוגו. התובע טען בתביעתו, בין היתר, שהכתבה פגעה בשמו הטוב, משום שהוצג בה כבעל עבר של אלימות, בעיקר נגד נשים, בעוד שמעולם לא הורשע בעבירות אלימות, וכי לא ניתנה לו הזדמנות נאותה להגיב לאמור בכתבה. מעריב, אשר יוצג על ידי עורכי הדין דין עמית דולב ואלי פרזד ממשרד שנהר דולב, טען מנגד, כי אין בכתבה משום לשון הרע וכי גם אם היה בכתבה משום לשון הרע, הרי שעומדות לנתבעים הגנת אמת דיברתי והגנת הבעת דעה בתום לב.

השופט מור קבע, כי גם בהנחה שיש משום פרסום לשון הרע בחלק זעיר בכתבה, הרי שלנתבעים עומדת הגנת הבעת דעה בתום לב על מעשיו של סושרד כדמות ציבורית המנהלת מאבק פומבי בתחום האלימות במשפחה. בית המשפט אף קבע, כי לנתבעים עומדת גם הגנת האמת בפרסום, משום שאף אם היו בכתבה אי דיוקים כלשהם, הרי שעיקר הפירוט העובדתי שהובא בה היה אמת. סושרד חויב בתשלום הוצאות הנתבעים בסך 30,000 ₪. 31.8.11
שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אביגיל כהן, דחתה תביעת לשון הרע שהגיש הג'ודוקא אריק זאבי נגד העיתון מעריב. ביוני 2009 פורסמה תמונתו של זאבי בשער מוסף הספורט של העיתון, ותחתיה הכותרת "דגל לבן: מריח את הסוף? אריק זאבי לא יסע לאליפות העולם". בידיעה נכתב, בין היתר, כי "זאבי הוא עדיין הג'ודאי הבכיר בישראל והוא זוכה למלגות מהוועד האולימפי הישראלי ומספונסרים פרטיים, אולם הכישלון באולימפיאדת בייג'ינג וההתמודדות הקשה עם פציעות חוזרות ונשנות מאותתים כי אחד הספורטאים הגדולים של ישראל נמצא על סף סיום הקריירה, בגיל 32". מתחת לתמונתו של זאבי לצד הידיעה נכתב "זאבי. על סף סיום הקריירה?" בעקבות פניית עורכי דינו של זאבי לעיתון, פורסמה למחרת ידיעה מתקנת, ולפיה זאבי מתכוון להשתתף באליפות העולם, וכי כוונתו זו "שמה בשלב זה קץ להשערות לפיהן בעקבות אי הצלחתו באולימפיאדת בייג'ינג, מצבו הפיזי וההדחה בסיבוב הראשון של טורניר טאלין לפני כשבועיים הוא נמצא על סף סיום הקריירה. אנו מתנצלים על הפרסום השגוי". למרות זאת, הגיש זאבי תביעת לשון הרע בסך 250,000 שקל, בה טען בין היתר שהידיעה השגויה פגעה בנכונותם של ספונסרים להתקשר איתו. מעריב טען, כי אין בידיעה משום לשון הרע, כי היא התבססה על מידע שגוי של ההתאחדות לג'ודו וציין את התיקון המיידי שפרסם.

השופטת כהן קבעה בפסק דינה, כי בידיעה לא היה משום לשון הרע. "בכתבה מוגדר ומוצג התובע כמי שהוא "עדיין הג'ודאי הבכיר בישראל'", אשר להערכת הכתב נמצא על סף סיום הקריירה שלו בגיל 32 - הערכה שאין בה משום פרסום לשון הרע"; עוד ציינה השופטת בפסק דינה, כי אף ביטוי כגון: "מריח את הסוף?" אין בו משום לשון הרע: "כאשר כותבים על ספורטאי, שייתכן שהוא בסוף דרכו המקצועית-ספורטיבית, גם אם כותבים בהפניה לכתבה "דגל לבן", אין בה משום לשון הרע". זאבי חויב בתשלום הוצאות הנתבעים בסך 10,000 ₪. 9.6.11
הנאשמת הורשעה בעבירה פלילית של פרסום לשון הרע, אולם ביקשה, באמצעות משרד עו"ד שנהר-דולב, למחוק את הרשעתה הפלילית ולהמירה בעבודות לתועלת הציבור. השופט אמיר טובי, מבית משפט השלום בחיפה, קיבלה את בקשת הנאשמת, בנימוק כי הינה אשה רבת כישרון ועשייה התורמת רבות לחברה הישראלית בתפקידיה השונים, למשל שגרירה לשעבר ברוסיה, סגנית ראש העיר חיפה ומנהלת מכללת עמק יזרעאל, אשר היתה חסרת ניסיון בזירה הפוליטית כשאמרה את דברי לשון הרע שבגינם הורשעה, וכן היתה נתונה ללחץ נפשי גדול בשל פטירתו של אחיה. בית המשפט קבע, כי בנסיבות המקרה שלפניו, באיזון בין האינטרס הציבורי לבין הנזק העצום שיגרם לנאשמת באם תישאר הרשעתה על כנה, נסוג האינטרס הציבורי ההרתעתי. על הנאשמת הוטל לרצות 150 שעות לתועלת הציבור. 18.11.2007
בכתבה שפורסמה במקומון של מעריב, נחשף תרגיל "עוקץ" של נוכל, אשר מכר את דירת אמו המנוחה של הכנר הבינלאומי המפורסם, שלמה מינץ, לזוג עולים, שלא כדין ושלשל את התמורה לכיסו. בכתבה הוזכר שמו של עורך הדין בן חיל, אשר ביצע רישום העסקה בין הנוכל לזוג הקונים בטאבו ואשר יצג את שניהם, כמי ש"החקירה מתמקדת בו". בשל כך, תבע עו"ד בן חיל את מעריב תביעת דיבה. השופט אורנשטיין מבית משפט השלום בראשון לציון דחה את התביעה, לאחר שקבע כי לנתבעים עומדות הגנות תום הלב ושהתובע לא הוכיח נזק. בית המשפט אף הטיל ספק בשמו הטוב של התובע, אשר עומדות לרעתו שלוש הרשעות בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, בעקבותיהן הושעה מהלשכה. על התובע הוטלו הוצאות בסך 12,500 שקלים. 5.4.2007
התובע, כתב טלויזיה ותיק (שיוצג על ידי משרד שנהר-דולב), הכין כתבה עבור תוכנית התחקירים "כלבוטק", אולם לא קיבל על כך קרדיט ושמו לא הוזכר כלל, כששודרה במסגרת לקט מיוחד מספר שנים אחר כך. בית משפט השלום בתל אביב קיבל את התביעה ופסק פיצויים בגין פגיעה בזכותו המוסרית של התובע כיוצר הכתבה.
10.6.2007
הכדורגלן אופיר קופל תבע את מעריב (שיוצג על ידי משרד שנהר-דולב) תביעת דיבה על כתבה שפורסמה אודותיו במדור הספורט, בה נקשר שמו לשימוש בסמים. בית משפט השלום בתל אביב דחה את תביעתו.
19.11.2006
חברת אס טי הלת ליין תבעה סכום של 1,000,000 שקלים מחברת אמברוזיה סופהרב (שיוצגה על ידי משרד שנהר-דולב) בגין הפרת הסכם יצור בלעדי, שימוש לא מורשה במוניטין ועילות אחרות. בית משפט השלום בחיפה דחה את התביעה.
18.5.06
התובע, שהיה חבר מועצת עיריית נס ציונה, הגיש תביעת לשון הרע בסך 500,000 ש"ח נגד מעריב ואח' (שיוצגו על ידי משרד שנהר-דולב) לאחר שפרסמו אודותיו 5 כתבות במקומון. בית משפט השלום בתל אביב קיבל את עמדת הנתבעים ודחה את התביעה.
14.7.2005
התובעות, אשר יוצגו על ידי משרד שנהר-דולב, הגישו תביעה נגד המוסד לביטוח הלאומי לקבלת גמלת ילד נכה עבור בנותיהן, הלוקות ב"תסמונת ויליאמס". התובעות טענו, כי ילדים הלוקים בתסמונת זו (הדומה לתסמונת דאון) סובלים לא רק מבעיות רפואיות שונות, אלא גם מליקויים קשים ביכולת השיפוט וביכולתם להעריך סכנות, דבר המחייב השגחה מתמדת של מבוגר. שופטת בית הדין האזורי לעבודה, ו. וירט-ליבנה, קיבלה את התביעה, בקובעה כי גם ילדים הזקוקים להשגחה מיוחדת שתמנע מהם סכנת חיים זכאים לקבל מלגת ילד נכה מהביטוח הלאומי. השופטת קבעה עוד, כי התובעות זכאיות לגמלה זו, שכן הוכיחו כי בנותיהן זקוקות להשגחה מיוחדת בשל התסמונת בה לקו, החושפת אותן לסכנות חמורות שאינן נחלתן של ילדים שלא לקו בתסמונת זו. נוכח האמור, הורתה השופטת למוסד לביטוח לאומי לזכות את התובעות בתשלומי הגמלה. 12.2.1998
חברת אס טי הלת ליין תבעה סכום של 1,000,000 שקלים מחברת אמברוזיה סופהרב (שיוצגה על ידי משרד שנהר-דולב) בגין הפרת הסכם יצור בלעדי, שימוש לא מורשה במוניטין ועילות אחרות. בית משפט השלום בחיפה דחה את התביעה.
18.8.04
Next Page 
דרונט בניית אתרים